Migranți aduși în parcarea de lângă autostradă
O colaborare internațională a forțelor de ordine a dus la identificarea unui grup specializat în traficul de migranți – anunță procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Timișoara.
Cercetările s-au desfăşurat în baza unui acord pentru constituirea unei Echipe Comune de Anchetă – JIT (Joint Investigation Team), la nivelul Eurojust, între DIICOT și Departamentul de Procuratură Publică Traunstein din Germania, 4 polițiști germani fiind delegați să asiste la activitățile desfășurate pe teritoriul României.
Acțiunea a beneficiat de sprijinul ofițerilor de poliție judiciară din cadrul DCCO, al polițiștilor de frontieră din cadrul SPCMIIT Timișoara și ITPF Oradea, al lucrătorilor de poliție din cadrul IPJ Timiș, al jandarmilor din cadrul IJJ Timiș și al ofițerilor Europol.
Cercetările au stabilit că, din iulie 2021 şi până la data de 30.09.2021, un număr de 24 de suspecţi – 2 cetăţeni iranieni, 4 cetăţeni români şi 18 cetăţeni afgani – au pus bazele unui grup infracţional organizat, cu scopul de a înlesni trecerea ilegală a frontiereri a unor de migranţi de orgine afgană şi pakistaneză.
Grupurile de migranţi, formate în general din 4-16 persoane, erau preluate din zona frontierei României cu Serbia, urcate în taximetre și transportate în Timişoara, unde erau cazaţi în apartamente închiriate sau debarcați în apropierea unor centre comerciale, pentru a se adăposti, în funcție de suma pe care o achitau către organizatori.
„Tarifele” erau cuprinse între 500 şi 1.500 euro de persoană, pentru operaţiunile desfăşurate strict pe teritoriul judeţelor Timişoara, Arad şi Hunedoara.
Migranţii care reuşeau să achite sumele, erau transportaţi de către cetăţenii români, în maximum trei zile de la cazare, într-una din parcările de TIR situate pe Autostrada A1 Deva-Nădlac, printre care Ilia, Giarmata, Şagu sau cea aflată la intrarea în orașul Pecica.
Odată ce grupurile de migranţi ajungeau în parcări, organizatorii se ocupau de găsirea TIR-urilor nesigilate, pe care le deschideau pentru a verifica tipul de marfă şi destinaţia (prin scanarea codului QR de pe colete), stabilind, în funcție de destinație, dacă respectivul vehicul putea fi încărcat cu migranţi.